Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Sheltievalpar...

Av Iskra - 8 april 2012 11:29

Här föddes en kull valpar i februari, men dom var inte planerade precis...

Mamma "Flugan" visade inga tecken på att löpa, men pappa "Puma" visste...

Jaja, det var väl dags att det hände mig också då... Första gången sedan vi fick vårt kennelnamn 1991... Men pinsamt känns det!
Valparna föddes alla hjärtans dag (naaaawwwww) och det blev 3 trefärgade tikar.

Föräldrarna var inte ögonlysta vid parningstillfället, så jag fick dispens för att få registrera kullen i SKK. Nu är föräldrarna ögonlysta och båda var fria.

Nästa steg är att ögonlysa valparna så klart...

Ena tiken kommer bo hos fodervärd (min underbara väninna Suzy). De 2 andra ska säljas (med tungt hjärta för erkännas).

Vår kennel ligger vilande sedan över ett år tillbaka på grund av min hälsa. Fler kullar planeras alltså inte inom närmaste året.


En annan nyhet är att vår lile söte hane "Troll" nu har varit och blivit höftleds- och armbågsledsröntgad och även ögonlyst. Detta då intresse har visats för att föra hans gener vidare.

Höfter grad A
Armbågar UA
Ögon UA


Jätteglad blev jag så klart, och även hans uppfödare så klart.


Vill Ni titta lite mer noggrannt på de ovan nämnda hundarnas uppgifter rekommenderar jag skk.se och hunddata.

Vår hemsida ligger för närvarande nere.

"Flugan" heter på riktigt Quipus Alien Life Form Dvga Atim

"Puma" heter Zarvo's American Ghost Whisperer

"Troll" heter Coolmix It's Allright


Må väl!
Diana

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iskra - 3 juni 2012 08:12

På grund av att jag inte haft tillgång till dator jag kan sitta länge vid, så har det inte blivit uppdaterat något här. Men massor har hänt...   Totem har flyttat till Suzy   Tabu har flyttat till Linda   Tipi har fortfarande inte hittat ...

Av Iskra - 24 april 2012 17:23


Min fina pojke... "Cree". Tyvärr är det lite väl starkt solljus den dagen jag fotograferade, men det blev rätt bra ändå.        ...

Av Iskra - 23 april 2012 12:54

2 söta pigga trefärgade tikvalpar kvar som söker nya aktiva hem. De är vid leverans registrerade i SKK, chip-märkta, vaccinerade, veterinärbesiktigade och ögonlysta. Ring eller maila för mer information: 0765888072 artemiscuy@hotmail.com   ...

Av Iskra - 23 april 2012 12:45

2 söta trefärgade tikar är klara för leverans. Pappa är Zarvo's American Ghost Whisperer och mamma är Quipus Alien Life Form Dvga Atim. Kombinationen är gjord tidigare och gav då 5 mycket aktiva hanar. Alltså är det aktiva hem som gäller för de här...

Av Iskra - 20 april 2012 23:18


Vi var i skogen häromdagen, husse, "Bett-I", jag och "Puma". Blev tyvärr inget bra foto av "Bett-I", men lite fint på "Puma".   "Bett-I" heter egentligen Brantastigs Qatalie (collie) "Puma" heter Zarvo's American Ghost Whisperer (sheltie)   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards