Alla inlägg under juni 2012

Av Iskra - 3 juni 2012 08:12

På grund av att jag inte haft tillgång till dator jag kan sitta länge vid, så har det inte blivit uppdaterat något här. Men massor har hänt...


Totem har flyttat till Suzy


Tabu har flyttat till Linda


Tipi har fortfarande inte hittat något nytt hem...


Valparna har blivit ögonlysta utan anmärkning!

Crees senaste kull (hos annan uppfödare) förolyckades..


Cree kommer troligen inte att användas i avel mer än kanske 1 år till. Detta då jag anser att det finns tilläckligt med avkommor efter honom. Han lämnar härliga avkommor med mycket temperament, men jag gillar inte att en hane blir pappa till hur många avkommor som helst. Därför tar jag detta beslut.

Detta sista år blir det bara speciellt utvalda tikar som kommer att få bli parade med honom.


För övrigt står både Puma och Troll till avelstjänst. Puma har hittills endast lämnat fria ögon, vilket vi är väldigt glada för.


Tankar har börjat snurra om jag kanske ska sälja Puma... Han och Cree har väldiga problem med varandra och slåss titt som tätt. Vill Du veta mer om Puma, gå in på SKK's hunddata, han heter Zarvo's American Ghost Whisperer. Vid intresse får Du gärna maila eller ringa och berätta vad Du kan erbjuda honom. Hans pris är inte bestämt än, men det är säkert något vi kan komma fram till gemensamt.


Nu hade jag nog inte mer att skriva om hunderiet idag. Men eftersom jag nu äntligen fått ny (begagnad) minilaptop, ska jag väl kanske försöka vara lite mer flitig...


Hundarnas hemsida: http://quipus.se


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards